Mijn naam
Tuinstraat 1
9000 Gent |
Naam geadresseerde Afdeling administratie De heer/mevrouw naam contactpersoon Dorpsstraat 1 9000 Gent |
uw bericht van |
uw kenmerk |
ons kenmerk |
datum |
|
15/126 |
139-05 |
|
|
|
In uw brief van jl. vraagt u naar de juiste indeling van een zakelijke brief. Graag stuur ik u dit voorbeeld. In de bijlage vindt u een uitleg over de richtlijnen voor het correct indelen van een zakelijke brief. |
Een brief behoort ingedeeld te zijn in alinea’s met daarin een inleidende alinea, eventueel een tweede en derde alinea en een slotalinea. Bovenaan de brief vermeldt u uw adres en dat van de geadresseerde, de datum en de aanhef. U sluit de brief af met uw naam en handtekening. |
In de bijlage staat een uitgebreidere uitleg over het indelen van een brief. Hierin geef ik per briefonderdeel een beschrijving.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. |
Hoogachtend,
Handtekening
Mijn naam
|
Bijlage: uitleg briefindeling |
|
|